تحلیل مسیر حرکت چشم دانشجو/ زبان آموزان ایرانی هنگام خوانش متن در زبان مادری(فارسی) و زبان خارجی (فرانسه) با
تحلیل مسیر حرکت چشم دانشجو/ زبان آموزان ایرانی هنگام خوانش متن در زبان مادری(فارسی) و زبان خارجی (فرانسه) با "دستگاه ثبت و ردیابی حرکات چشم"

حدیثه السادات موسوی؛ رویا لطافتی؛ حمیدرضا شعیری؛ پریوش صفا

دوره 16، شماره 30 ، اسفند 1401، ، صفحه 149-171

https://doi.org/10.22034/rllfut.2022.49951.1358

چکیده
   پژوهش حاضر به مطالعه و ارزیابی مهارت خواندن و درک نوشتاری به زبان فرانسه، به عنوان یک زبان خارجی در بین دانشجویان ایرانی توسط دستگاه «ثبت حرکات چشم» می‌پردازد. این مطالعه بر اهمیت اطلاعات حاصل ...  بیشتر
دیداری متنی با دیگری در آموزش زبان خارجی فرانسه
دیداری متنی با دیگری در آموزش زبان خارجی فرانسه

مهدیه فرشادجو؛ رویا لطافتی؛ حمیدرضا شعیری؛ محمودرضا گشمردی

دوره 11، شماره 20 ، 1396، ، صفحه 77-100

چکیده
  اهمیت رویکرد بینا فرهنگی در آموزش و یاد گیری زبان‌های خارجی امروزه واقعیتی تثبیت شده است. گاهی اوقات می‌ بینیم که زبان‌آموزان زبان فرانسه، به رغم تسلط بر معنی کلمات و ساختارهای نحوی، هم چنان در تبادلات ...  بیشتر
زبان و ترجمۀ تخصصی
زبان و ترجمۀ تخصصی

رویا لطافتی؛ حسن زارعی

دوره 10، شماره 18 ، اسفند 1395، ، صفحه 85-100

چکیده
  دنیای ترجمه با چالش­های بی­شمارش، به میدان نبردی می­ماند که در آن مبارزه با لغات سخت و... است. مترجم، در این مواجه پرمخاطره، گریزی جز مجهز شدن به بیشترین سلاح ممکن ندارد! او می­بایست پیش از هر چیز، ...  بیشتر